Search

Thursday, September 17, 2015

Ottobre Naavakuusi houtje-touwtje Jasje 6/2012 #29








Ik heb echte nachtmerries gehad van deze jas, nou meer van de instructies. 


Op de patroonblad staat voering lijn voor model 29 maar deze was echt te smal voor de linker voorpand, nou ja er waren zo veel dingen die ik niet begrijp in die instructies ,ik ben blij dat het af is.

 De voering aan de linker kant was een dikke 4 cm te smal ,daarom die extra naad die te zien is, omdat ik geen extra stof had voor en hele voorpand heb ik het echt uit een klein stukje eruit gehaald om ook de print een beetje door te laten lopen.



Aan het eind , was ik helemaal de weg kwijt met de instructies. Ik kan het nog steeds niet begrijpen hoe naaien ze de voering aan de jas.

Maar na 2 dagen van denken en denken heb ik het toch op mijn eigen manier afgewerkt en ik ben best tevreden.

Bij al mijn jassen gebruik ik een methode zoals deze , het geeft een schone afwerking en ik laat altijd een stukje open in een van de voering mouwen , niet in de zijnaad zoals Ottobre adviseert.


  

Ik heb maat 116 gemaakt maar de mouwen zijn 1 cm ingekort. Ik heb die 1 cm niet afgeknipt maar gewoon de zoom breder gemaakt en genaaid aan de voering met 1 cm extra naadwaarde .





Ook heb ik schoudervullingen en snorren gemaakt , niet te dik maar om toch een beetje ondersteuning te geven , ik vind het resultaat heel mooi, zonder, vond ik het zo een zielig beeld :D .


Het is een dun jasje, Lisa houd niet van dik, maar ik denk dat ik ga wel zo een klein vestje om bij te doen als het nodig is. Dikke jas heeft ze dus dat is ook geen probleem. 



Lisa is heel blij mee vooral omdat de stof een lurex draadje heeft en ze is ook heel blij met die capuchon .





Op mijn Flickr meer detail foto's.








No comments:

Post a Comment