Search

Saturday, November 21, 2015

Lora Jurk uit La Maison Victor sep-okt 2015



Toen La Maison Victor sep-okt uit kwam heb ik het in de winkel gekeken en niet gekocht , maar een tijdje daarna zag ik op Sancho  een rode versie van de Lora jurk. Zo ontzettend leuk, heb ik meteen die tijdschrift besteld en ook stof gekocht.

Mijn ervaring met LMV was niet best , ik heb een keer alleen de Sunny pants (super populair patroon )gemaakt en  ik weet het niet , ik vond het een beetje omslachtig die patroon uit te halen, en qua pasvorm voor mij was ook niet een succes.


Maar ik vond het jurkje van JoJanne zo mooi dus ik dacht , nou nog een keer proberen maar. Nou, die patroonbladen vind ik nog steeds vreselijk, en terwijl mijn patroon papier goed doorzichtig is,  het was niet te doen, groen op groen en al die lijntjes, vreselijk. Ik heb me dan herinnerd dat ik een keer toen ik iets in de oven moest bakken zag ik dat mijn bakpapier heel doorzichtig was en dat heb ik nu gebruikt, perfect voor de LMV patronen ( papier van het merk Dumil ).


Qua maat heb ik uiteindelijk maat 38 voor de bovenlichaam genomen met  36 in de taille en voor de rok gedeelte 36 in de taille en 34 heupen.

Ik heb de mouwen langer gemaakten ook de zakken dieper , mijn hand kon maar de helt in de zak .
Ik ben een beetje verbaast dat het zo goed past , vooral de bovenkant . Alleen de halslijn achter vind ik niet zo fijn, misschien ga ik dat iets  verlagen bij de volgende jurk.


Het is heel makkelijk te maken, echt makkelijk. Bij knippen duurde even omdat ik het in een laag heb geknipt , ik wilde dat de print een beetje doorliep , vooral middenvoor en achter. Ik ben best tevreden hoe het geworden is. In de instructie staat dat je moet alleen de ingang van de zakken verstevigen , ik heb dat gedaan maar ook bij de rits heb ik twee strookjes versteviging gedaan.


Ook heb ik de mouwen net als bij een tshirt genaaid ( schoudernaaden , mouwen in en daarna de zijnaden /mouwnaden dicht). Bijna alles heb ik met de locker genaaid , alleen de rits en halslijn met de naaimachine en de zomen met de hand.

De stof is punta di Roma met flock print , heel fijn om mee te werken.



Ik ben blij dat ik deze  gemaakt heb, ik ben heel tevreden mee en ik zal zeker meer van maken.



10 comments:

  1. Mooi jurkje! En hartstikke leuk om je blog te lezen/bekijken, je maakt mooie dingen medestoffenkraambezoekster ;)

    ReplyDelete
  2. Hoi Inge, bedankt voor je bericht! Ik ben toen met 4 tassen naar huis gegaan ...oops :)) Misschien tot de volgende keer op de markt!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha ik weet maar al te goed hoe dat gaat. Ben je al eens naar de lapjesmarkt in Utrecht geweest? Ik wist echt niet meer hoe ik het had toen ik daar voor het eerst aankwam. Met tassen en tassen vol naar huis ;)

      Delete
  3. Kun je me vertellen hoe je dat doet, mouwen verlengen. Teken je gewoon onder aan de zoom bij, of moet je dan het patroon doorknippen en uit elkaar schuiven. Ik ga deze jurk ook maken en wil ook lange mouwen...

    ReplyDelete
  4. Ja, ik heb onderin een paar centimeters getekend, het wordt kleiner aan de zoom maar voor mij was dat precies goed maar misschien wil je dat nog even checken dat het niet te straak is.

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Bedankt!Het is nog steeds een favoriete stuk hier !

      Delete